Bismillah

Bismillah

Saturday, February 22, 2014

Ke Brunei Darussalam

Pada penghujung 2009, suami saya berhijrah kembali ke negara minyak yang indah permai ini.  Dan saya serta anak-anak (kecuali yang sulung, belajar di madrasah) menyertai beliau tiga bulan kemudian.

Di Brunei, saya mengambil masa yang agak panjang untuk mendapatkan semula memontem penulisan.  Mujur benar, Sifu memahami situasi saya.  Bukan setakat itu, Sifu mengirimkan saya beberapa buah karya beliau yang hebat sebagai hadiah.  Alhamdulillah.

Masih sukar mencari masa yang khas untuk duduk menulis, saya kerap membawa diri ke Perpustakaan Seria dan Perpustakaan Lumut.  Staf-staf di situ menjadi kenalan baik saya.  Perpustakaan di sana memang selesa dan dingin oleh penghawa dingin yang merata-rata.  Memang best!  Nyaman bha...

Dengan gaya, memang nampak bukan calang-calang semangat yang membara. Tetapi sebenarnya ... susah nak cakap.  Momentum yang teramat perlahan. Tiada memontem sebenarnya.

Wah, tiba-tiba perkataan momentum menjadi perkataan favourite pulak semenjak bengkel penulisan semalam hehe ...  Dulu menggunakan perkataan ini untuk subjek Fizik.  Sekarang guna semula untuk situasi diri.  Hmm ...

Bersambung/


No comments:

Post a Comment