Bismillah

Bismillah

Monday, February 24, 2014

Aku perasan

sendiri.  Tajuk novel ini telah membuatkan aku kelihatan 'muda remaja' di hati rakan-rakan baru di fb. 

Hmm ...

Seharum Doa Bonda. 

Ia tajuk yang disepakati oleh editor-editor berkenaan.

Pertama kali aku dikhabarkan perihal tajuk ini, serta-merta aku menyukainya.

Doa bonda adalah makbul. 
Doa bonda adalah semua bicara bonda.
Kata-kata bonda bak mutiara yang meluncur dari bibirnya, adalah semuanya doa ampuh.
Doa itu serba indah sewajarnya.
Maka untailah bicara yang baik dan mulus romannya.
Itulah permata yang diangkat para malaikat ke persada langit tertinggi
tingkat demi tingkat hingga ke penerimaan Illahi
Doa yang indah dan harum wangi
Itulah doa yang telah sentiasa memiliki martabat tinggi
Bersama iringan airmata hatta berhias senyum tawa
Bicara bonda ... harum wangi selamanya.

Seharum Doa Bonda.
Berdoalah yang baik-baik untuk anakandamu.  Di mana sahaja berada.  Apa jua situasinya. 

Allahumma aameen. 
InsyaAllah.

Aku perasan, tajuk ini membuatkan aku sedikit muda dari biasa. Hmmm ...

No comments:

Post a Comment